سمّاك بعد قتل زوجته بـ20 طعنة: "نامت مع غيري كتير فذبحتها"

كتب : محمود الجارحي وجيهان عبدالعزيز الأحد 05-01-2014 13:50
المتهم بقتل زوجته بامبابة المتهم بقتل زوجته بامبابة

ذبح سماك زوجته بمنطقة إمبابة بمحافظة الجيزة، وسدد لها قرابة 20 طعنة في الرقبة والصدر ومختلف أنحاء الجسد، بعد نشوب مشاجرة بينهما بسبب شكه في سلوكها.

كشفت تحريات وتحقيقات اللواء محمود فاروق مدير الإدارة العامة للمباحث أن المتهم يمر بضائقة مالية منذ حوالي 12 يومًا بعد أن تفحم محله بالكامل بعد حريق شب فيه بسبب ماس كهربائي.

وأضافت التحريات أن المتهم مهتز نفسيًا وارتكب الجريمة بعد أن شك في سلوك زوجته، وتوجه إلى القسم وأبلغ عن جريمته.

تحرر محضر بالواقعة وأخطر المستشار أحمد البقلي المحامي العام الأول لنيابات شمال الجيزة وباشر التحقيقات وانتقل للمعاينة أحمد ناجي رئيس نيابة حوادث شمال الجيزة وكريم الجرف وكيل النيابة ولاتزال التحقيقات مستمرة.

كان اللواء كمال الدالي مساعد أول وزير الداخلية لأمن الجيزة، تلقى إخطارًا من المقدم علاء بشير رئيس مباحث إمبابة يفيد بإبلاغ سماك عن نفسه بقتل زوجته.

كشفت التحريات وأقوال المتهم أنه يعاني من ضائقة مالية وأنه مهتز نفسيًا، وشرحت التحريات أن المتهم صعد إلى منزله في ساعة متأخرة من الليل وأثناء ذلك فوجئ بزوجته تتحدث في التليفون، فاستولى منها علي الهاتف المحمول، وكسره ثم قال لها "إنتي بتخونيني مع مين.. ونمتي مع كام واحد قبل كده"، واستل سكينًا من المطبخ وسدد لها عدة طعنات في الرقبة والصدر والظهر حتي لفظت أنفاسها الأخيرة.

عقب ارتكاب المتهم جريمته، توجه إلى قسم شرطة إمبابة وتقابل مع المقدم علاء بشير رئيس المباحث وقال له إنه "قتل زوجته بسبب خيانتها لها" وسلم له سلاح الجريمة. تم التحفظ على المتهم وأمر العميد درويش حسين مفتش المباحث بإحلته للنيابة التي تباشر التحقيقات.

التعليقاتسياسة التعليقات

  • 1

    بواسطة : محمد

    السبت 11-01-2014 17:14

    هوة الاخ سلطان لو دخل و لقا المدام هبة مع حد تانى حيعمل ايه حيديها جايزة شكلك يا عم سلطان بتنظم المرور فى البيت

  • 2

    بواسطة : زهرة المغربية

    السبت 11-01-2014 17:14

    ردا على التعليق رقم 8 سلطان النفيعي اقول لك في كل بلد الحلو والوحش ومصر دي ام الدنيا وحببتي انا مش مصرية مغربية واعشق هدا البلد كل العشق واكن له كل الحب بعيش على اراضيه وباكل من خيرات هدا البلد العظيم مصر ام الدنيا وحتفضل باقية تحية احترام لمصر ولشعبها ولشرطتها وجيشها وريني البلد الي مفيهش لا قتل ولا سرقة ولا حاجة فين اكيد مبدرسوش فيها قانون وحيدرسو قانون ليه؟ اكيد بلد فيه الفلاسفة وبس

  • 3

    بواسطة : محمد

    السبت 11-01-2014 17:13

    بالنسبة للاخ اللى واضح انو مغيب وبيقول مصر عملت ايه للعرب بس ياقزم مصر تاريخها 7000سنة انت وعربك تاريخك كام 1400سنة من يوم ظهور الاسلام دا اذا كنت عملتو حاجة لاسلام .ثانيا فى العصر الحديث بتتكلم على مياة النيل عندنا فساد وفقر بس مفيش حد جه مصر عاش فيه بكفيل يبتزوا وياكل شقائه العراقين جهم بعد بلادهم ما اتدمرت ومحدش قالهم هاتوا كفيل السوريين اللى افقر بكتير من العراقيين جهم محدش قالهم هاتوا كفيل بلادك عملت ايه للعراقين والسوريين خدت كام واحد عاشو عندكم قدمتم مساعدت قسمها على عدد الشعب مش هتجيب فى السنة حق وجبة طعام واحدة شوفوا فلوسكو بتتصرف فى ايه غير على بطنكم وفرجكم وابقى تعالى اكلم

  • 4

    بواسطة : lolo_laialy36

    السبت 11-01-2014 17:13

    الناس الى عماله تقول مصر والمصريين نسيو ان ده موجود فى كل البلاد العربيه اومال القصاص الى شغال كل يوم ده عايزيين تقولو ان احن لاا بس الى عندنا جرايم قتل وانتو لا القتل موجود من يوم قبيل وهبيل وقبل ما تهجمونا عرف عن هويتك

  • 5

    بواسطة : مواطن مصري

    السبت 11-01-2014 17:13

    هذا الرجل لازم يعدم اولا : شكه بسلوك زوجته بسبب مكالمة تليفون بدون تأكيد ثانيا : القتل حرام واذا فعلا بتخونك طلقها ثالثا : مهتز نفسيا معناه انه بيتعاطي مخدرات وخارج عن وعيه

  • 6

    بواسطة : raed

    السبت 11-01-2014 17:13

    السيد سلطان , جرائم القتل موجودة في كل دولة العالم و بالتاكيد في بلدك كمان , شو السذاجة الي انت فيها , طباع القتل ما بتكون في شعب انجب ام كلثوم و عبد الحليم , عبد الناصر , زويل و يعقوب , و انا ممن تعلمو من هذا الشعب العظيم فكل الحب و الاحترام الى اسياد الحكمة و الشجاعة و العلم و الثقافة الى شعب مصر العظيم .

  • 7

    بواسطة : mahamedyousif

    الإثنين 06-01-2014 13:02

    حرام

  • 8

    بواسطة : mahamedyousif

    الإثنين 06-01-2014 13:02

    الحق في ايد النيابه

  • 9

    بواسطة : محمد عبده

    الإثنين 06-01-2014 11:46

    بعد اذنك استاذ عمرو...تعليق #3......الأخ اللى بيكلم عن طباع المصريين ده لم يقل هو منين ليه ولا هو مش قدر يقول منين وبعدين تعرف آيه أنته عن المصريين عشان تتكلم عنهم كده وبكل سفاله للأسف العين بتكره عادة اللى أحسن منها منها ومصر والمصريين فضلها على الأمه العربيه جميعا وهذا تاريخ وحضاره والعالم كله يعرف هذا . أما على قصة المعتوه التانى اللى فى الخبر فالمقال يقول أنه مضطرب نفسيا ولو كنت قرأت الموضوع كنت فهمت لوحدك لكن للأسف أنتوا وأشكالكم عايزين تجيبوا سيرة الغلط وخلاص ...اخ سلطان الفليعي انت جاهل والفليعي دي تريقه عشان متزعلش يا عم!!!!!!

  • 10

    بواسطة : تامر نصار

    الإثنين 06-01-2014 09:25

    يمكن الخ سلطان ده لو كان مكانو كان ممكن يعمل كده ولاوني اشك بس احنا المصريين مش في طبغنا الخيانه وبنكرها ومش عندنا الدم رخيص زي ما الموهندس ده بيقول احنا ارض النخوة ارض النخوة ارض النخوة يا ريت تكون فهمت يا اخ سلطان انتا

( صفحة 1 من 2 )الأول<12الأخير
اضف تعليق